Bergenbier S.A., unul dintre cei mai importanti producatori de bere din Romania, a incheiat anul 2023 cu o cifra de afaceri de 907 milioane de lei, in crestere cu aproape 14% fata de anul anterior

„Pentru noi, anul 2023 reprezinta inca o validare ca strategia companiei, revizuita si amplificata incepand cu anul 2020,  functioneaza intr-un mod sustenabil. Am experimentat trei ani consecutivi de crestere solida a cifrei de afaceri, in medie cu peste 10% an de an. Suntem increzatori ca am facut un pas semnificativ in consolidarea pozitiei in piata berii din Romania. In ciuda factorilor externi, am continuat sa investim in multiple linii din business, acest model ajutandu-ne sa intarim relatiile comerciale cu partenerii si sa intampinam nevoile diverse ale consumatorilor. Printre realizarile anului 2023 gasim parteneriatul solid dintre Bergenbier si Echipa Nationala de Fotbal a Romaniei, diversificarea portofoliului de branduri, dar si progresul in reducerea emisiilor de carbon din procesele tehnologice ale Fabricii din Ploiesti. Nu am putea realiza toate aceste lucruri fara oameni, colegii si partenerii nostri, si fara prietenia dintre noi, asa cum o spune si sloganul brandului nostru central Bergenbier: Prietenii stiu de ce”, a punctat Mihai Voicu, Director General Bergenbier S.A. 

In 2023, producatorul de bere a mentinut echilibrul dintre mediul macroeconomic dificil, nevoile consumatorilor si cele ale clientilor, fara a face compromis de la calitate. In plus, compania a continuat pe drumul sustenabilitatii, investind in strategii concrete pentru reducerea amprentei de carbon a berilor produse in fabrica din Ploiesti. 

„Asa cum era de asteptat si in 2023 am navigat in ape tulburi, cu multiple provocari externe, cum ar fi o inflatie ce s-a mentinut ridicata, cu impact direct asupra puterii de cumparare a consumatorilor, precum si noi cresteri ale accizei. Acest mediu ne-a impins sa ne reinventam in permanenta, sa gestionam eficient costurile de productie si administrative, sa gasim solutii rapide si astfel ne-am indeplinit obiectivele financiare, incepand cu depasirea pragului de 900 milioane de lei pentru cifra de afaceri. De asemenea, am platit catre statul roman taxe si impozite aferente anului 2023 in valoare de 247 de milioane de lei, in crestere cu aproximativ 12% fata de anul anterior. Nu stim cum se va inchide 2024 si prin ce noi incercari va trebui sa trecem, dar cu siguranta capacitatea de transformare, rezilienta si spiritul de echipa ne vor ghida catre atingerea tintelor financiare si in acest an”, a adaugat Alexandru Nomicos, Director Financiar al companiei. 

Conform datelor publicate de Asociatia Berarii Romaniei, piata berii a scazut cu 5% in anul 2023, raportat la anul anterior, ajungand la un volum de 15 milioane de hectolitri.

„Pentru Bergenbier S.A., planurile din 2024 sunt ambitioase, in linie cu obiectivul nostru de a ne creste amprenta in segmentele cheie: core si premium. Am avut deja una dintre cele mai mari lansari prin brandul Caraiman, un brand ce aduce consumatorilor ceva inedit prin gustul echilibrat. Mai mult decat atat, le oferim colegilor nostri conditii optime, suport constant in dezvoltarea personala si profesionala, dar si o bucurie reala de a fi parte din familia Bergenbier S.A. si din tot ceea ce compania produce pentru partenerii si consumatorii sai”, a mai completat Mihai Voicu