Compania FoodVision a lansat pe piața din România DOZZ, prima supa naturală la doză. Aceasta aduce cu sine o inovație importantă, introducând o nouă categorie de produs, inexistentă până în acest moment pe piață. 

Lansat inițial pe piața din România, produsul inovator va ajunge în curând pe șase piețe europene (Polonia, Belgia, Germania, Italia, Spania și UK). Curând  DOZZ se va găsi în toate supermarketurile și pe platformele online importante (ex Sezamo, Freshful, etc), atrăgând atenția la raft, atât prin concept, cât și prin design. 

Fără conservanți sau aditivi, în nouă sortimente (roșii, mix legume, broccoli, gaszpacho, pui, iaurt & mentă, ciuperci, linte), DOZZ atacă o piață foarte dinamică, plină de provocări: segmentul preparatelor gata-gătite (ready meals), o piață aflată în plină expansiune la nivel global, care înregistrează o creștere deosebit de rapidă în România. Adresată celor aflați mereu în mișcare, persoanelor foarte ocupate, dar în același timp atente la dietă, care își doresc mâncare sănătoasă și gustoasă, dar nici să nu piardă mult timp cu prepararea ei, DOZZ surprinde prin practicitate și inovație.

Brandul a trebuit construit de la zero, ca un challenger care aduce o alternativă sănătoasă care să ajute consumatorii să nu mai sară peste mese, în același timp reprezentând și o o gustare bogată în nutrienți, chiar dacă sunteți pe fugă.  Cu alte cuvinte, un cheat-code în viața de zi cu zi.

Dozz este o gustare revoluționară, un produs unic. Într-o categorie adânc înrădăcinată în tradiție, Dozz vrea să-și revendice spațiul.  

De ce să alegeți DOZZ 

Comoditate redefinită: nu este nevoie de un bol, nu este nevoie de încălzire. Vă puteți bucura de supă direct după deschiderea conservei: este delicioasă și hrănitoare, direct din cutie. Perfectă pentru acele momente în care vă grăbiți între întâlniri, faceți naveta sau pur și simplu aveți nevoie de o porție de mâncare rapidă și sănătoasă.

Calitate premium: Supele DOZZ sunt preparate cu cele mai bune ingrediente, asigurând o textură bogată, cremoasă și un gust încântător la fiecare înghițitură. Fără conservanți sau coloranți artificiali, puteți avea încredere că obțineți o masă sănătoasă.

Sănătoasă și nutritivă: Fiecare cutie de DOZZ este plină de nutrienți esențiali, făcând-o un înlocuitor perfect al unei mese clasice sau o doar gustare rapidă, în funcție de ceea ce vă doriți. Este soluția ideală pentru cei care doresc să mențină o dietă sănătoasă, fără a face nici cel mai mic compromis din punct de vedere timp sau gust.

Perfect delicioasă și rece: Experimentați plăcerea unică a supelor reci. Fiecare rețetă este realizată cu atenție pentru a se asigura că aromele sunt vibrante și satisfăcătoare, chiar și atunci când sunt răcite. Este o modalitate răcoritoare de a vă bucura de supele preferate, direct din frigider. 

Partenerul principal al FoodVision în această lansare a fost shopul de creație independent AIN’T, care a avut o abordare 360 de grade asupra produsului, realizând de la studiul de piață aferent, la strategie, poziționare, naming, design și branding, identitate vizuală, concept creativ și implementare în ATL (TV, execuții video online, OOH și print, POSMs, digital și social media. 

Design și identitate vizuală

Pentru identitatea vizuală, designul logo-ului și ambalajul acestui brand nou-nouț, AIN’T a adus împreună o echipă de design din Milano, capitala designului și craftului mondial. Astfel, a rezultat un design simplu și direct, care are puterea de a ieși în evidență la raft și, în același timp, de a transmite în cel mai direct mod ce este produsul – o supă. De aceea, accentul vizual a fost pus pe culorile vibrante, bolul și ingredientele, care au fost puse în centrul design-ului.

De asemenea, designul aduce un sentiment de naturalețe și prospețime, ceea ce explică alegerea culorilor, paleta generală și schema de culori care plasează produsul între lumea meselor sănătoase și cea a gustărilor la îndemână.

“Să vedem cum brandul prinde viață a fost o experiență incredibilă pentru care le sunt profund recunoscător minților creative de la AIN’T care au creionat vocea și identitatea DOZZ. Un brand care se adresează oamenilor care vor gust fără compromisuri, oriunde, oricând – direct din doză.. Iar acesta este doar începutul, vă promitem,” a declarat Ender Bolat, Chief Executive Officer FoodVision. 

Prin urmare, conceptul creativ adus de AIN’T se bazează pe prima reacție pe care oamenii o vor avea când vor găsi la raft o supă care provoacă tot ce știm despre supe. Va stârni curiozitate. O supa la doza? Ciudat. Dar de ce nu? Până la urmă a fi diferit e revigorant.

Line-ul „Ca o supă la doză” subliniază această curiozitate cu care trebuie să privim noutățile. O curiozitate care ne încurajează pe toți să încercăm ceva neașteptat. Dozz vine să revoluționeze o categorie, dar și să facă loc pentru un pic de fun în viața ultra-aglomerata de zi cu zi. Atunci când uităm să mâncăm sau uităm de noi cu totul. E timpul să ne revendicam prânzurile fiecare în felul lui, chiar dacă asta poate fi puțin ciudat uneori. Ca o supă la doză.

Concentrându-se pe ideea creativă din spate, Ruxandra Papuc, Global ECD & Partner AIN’T, aadăugat:

“Dozz este un produs unic care aproape își creează propria categorie. Vorbim de supă, iar supa vine cu mult bagaj in spate: tradiții, moduri de servire sofisticate, rețete vechi… nimic din ce e Dozz. Ne-am dat seama că, în lumea supelor, suntem total diferiți. Și am decis să îmbrățișăm această stare de spirit. Dacă nu avem un loc al nostru, putem sa ne facem loc oriunde! Orice moment este un moment Dozz. Și asta e super tare! Hai să ne uităm la necunoscut și la surprinzător ca moduri prin care să încercăm lucruri noi. În supă și în viață. Fără să ne luăm prea în serios.”

Să creeze Dozz de la zero a însemnat pentru shopul independent AIN’T un proiect plin de satisfacții, atât din punct de vedere creativ, cât și din perspectivă de business.

„Nu se întâmplă des ca o companie nouă să te cheme sa lansezi o supă la cutie, sănătoasă, pe care să o poți bea rece și din mers, care îmbină practic lumea mâncărurilor sănătoase și a gustărilor din mers! Mulțumim pentru încredere FoodVision, Mihaela Lia Babeanu și Ender Bolat! Am știut încă de la început că avem o șansă unică sa aducem la viață un produs revoluționar în peisajul dur FMCG internațional. 

Mai mult de atât, este important de subliniat că acest proiect a fost realizat de o echipă deloc numeroasă, ceea ce demonstrează încă o dată că proiectele importante de comunicare pot fi create și aduse la viață cu o echipă concentrată, într-un mod agil și flexibil, și nu necesită structuri uriașe (și poate învechite?), sume mari cheltuite și birocrație. 

Acest aspect devine din ce în ce mai relevant pentru toți clienții, mai ales astăzi, într-o lume post-pandemică, fiind și dovada clară că noile moduri de lucru funcționează cu adevărat,” a precizat Jorg Riommi, Founder CEO & CCO AIN’T.

Campania beneficiază de prezență în ATL (spot TV, digital, influencer marketing, cinema), precum și în benzinăriile OMV. 

Ivanna Skulska-Lowe, Global Business Lead AIN’T, adaugă:

„Suntem construiți diferit – lucrăm mai ușor, mai repede, în deplină colaborare. Când alte agenții încearcă să acapareze cât mai mult și își risipesc eforturile, noi ne concentrăm pe strategie creativă potrivită nevoilor unice ale fiecărui brand. Procesele noastre transparente și agile ne ajută să livrăm rapid și eficient campanii cu care oamenii rezonează. Mergem mai departe decât media tradițională și ajutăm brandurile să facă niște conexiuni cu adevărat valoroase cu publicul – prin idei curajoase care ies în evidență și care rămân cu tine.”

Cum a început totul

„În 2018, un antreprenor cu rădăcini în sectorul IT s-a confruntat cu o provocare recurentă: să găsească mâncăruri sănătoase, gata preparate, care să funcționeze nu numai pentru consumatorii ocupați, ci și pentru nevoile în evoluție ale industriei automatelor automate. Soluția ideală? Mâncare gustoasă cu o durată lungă de valabilitate, ambalată inteligent și complet reciclabilă.

Lucrurile s-au mișcat repede. Am reunit talentele de top — tehnologi alimentari, marketeri, ingineri — și am construit totul de la zero. Misiunea noastră a fost clară: să creăm o unitate capabilă să furnizeze mâncăruri gata de calitate premium, cu etichetă curată, la scară, folosind ambalaje inovatoare care au simplificat caracterul practic fără a compromite calitatea,” Ender Bolat. 

Situată în Voluntari, România, fabrica de peste 2.000 de metri pătrați care produce DOZZ a  fost finalizată în decembrie 2024 și reprezintă o dovadă a angajamentului companiei față de inovație și excelență.  Folosind tehnologie de ultimă oră, de la pasteurizare avansată până la ambalarea în atmosferă protectoare, fiecare proces este tratat cu cea mai mare grijă pentru calitate și igienă